CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, September 18, 2008

DUGAAN DALAM RAMADHAN 2008

Ramadhan tahun ni banyak sangat dugaan yang kena tempuh. Mungkin ada sebab atas semua yang terjadi ini.... Kawan2 kata aku terlalu sabar, terlalu membiarkan tapi aku nak buat macamane lagi... Bukan cara aku untuk berkira dan bukan cara aku untuk menegakkkan kepentingan aku.. Aku dah terlatih untuk mengalah, selagi aku leh sabar, aku akan sabar... Selagi senyuman masih mampu terukir, selagi itu aku kuat untuk menghadapi semua masalah....

So, buatla apa yang korang mampu untuk sakitkan hati ini. Aku takkan balas sebab aku pegang 'bila dugaan itu datang dan kita sambut dengan senyuman, Allah akan bantu hambaNya yang bersabar. Allah takkan duga hambaNya melampaui batasan kesabaran hambaNya".

InsyaAllah aku kuat untuk terus tersenyum. Senyuman itu sedekah. Lebih2 lagi di bulan yang mulia ini. Jika korang pikir, korang dah menang menyakitkan hati aku, silap itu besar sangat. Tapi bila korang mampu untuk buatkan aku berhenti tersenyum, korang betul2 hebat....

0 comments: